Tuesday, December 13, 2011

AkHirnYa...aLLah maHa PenYayanG...

Lama Tak UpDate BLog Kan?
Takde haTi SebeNarnYa..
taKes Time..TapI sekarAng Dah Ok..aM I??
I neeD To Be Ok..saYer TaK Mo ciTer PanJang..
SaYer RingKaskAn cerIta Nyerr...
RemeMber ThIs PosT??

So my Story Is..

19 November 2011 - MajLis perkAhwiNan saYer...

SeminGgu KemUdiAn..26 November 2011 - Majlis berTandaNg di PihaK LeLaki..

Genap semInggU keMudiaN..3 Disember 2011 - My sUperdaD..AyaH saYer Yang terCintA..perGi menInggALkan Kami sekeLuargA UnTuk seLAmanYa..

Yup..memaNg dia perNah caKap "waLau aPa puN yaNg akAn terjaDi..BiarLah iaNya seLepaS kendurI kawen Kakak.."
ALLah maHa penYAyang..DIA makBuLkan permInTaan aYah...aKu daPat raSa aYAh pergi denGaN bahaGia..KebanyaKKan haJaTnya diMakBuLkan..
Di haRi kenDuri seMUa kawaN aYah daTang taNpa MengIra baNgsa..di SitU aYah menGAmbiL kesemPAtaN memoHon aMpUn dan HaLaL setIap perBuaTAn..rezeKi aYah..aLhaMduLiLLah...
haRi pengKebUmiaN aYah..
terLALu ramAi yaNg daTAng..HubbY  kaWaN saYer caKaP sewaKtu aYah sedaNg diseMbaHyaNgkaN.. UmPama SemBahyaNg jUMaat..terLaLu raMai yaNg ikUt sertA..
saYer TAnYa mama..aPA perLunYa ramaI oraNg..maMa caKap "SekiRanYa daLam beraTUs oraNg Tu saLah seoRaNG semPurna SembAhyAng nYerr..seMpurnA doa nYer..maKa aLLah LepasKan aYah daRi seKsa kubUr.." terseNtak Aku dengAr..ya aLLah...syuKur KU paNjatkan kePada Mu..
Kak Rosne caKap kaLau raMai oraNG yaNg daTang seWaktu haRi kemAtian..maka MaLaikaT aKan turuT serTa pada hari Itu..rezeKi ayaH..


AyaH seoRaNg yaNg aMat PenYayaNg..Dia meNangiS daLam haTi..taPi dia takkaN biaR kAn oraNg Lain menAngis UnTuKnya..maSa aKu jaGa aYah..dia seLaLu caKAp.."sIAn kaKAk..suSah sebAb jaGa aYAh.." aKu caKap "aBih tu maSa ina keCik aYAh raSa sUSah Lah ek sebAB kena jaGa iNA.." ayAh caKap Itu TanggUngjaWab dia..
yUp..dia aDaLAh yaNg terbAik..Dia tunaIkaN taNggUngjaWabnyA hiNgga naFas teraKhirnYA..kaLAu aDa haYat Lain saYer maSih mahuKAn dia sebAgai ayaH saYer..daN maMA aDaLah maMA saYer..they BotH mOSt perFect CoupLe..dan Aku jaNjI aKu aKAn jAdi aNAk yaNg sOLehaH pada wakTu itu..

KeLuarga KitOrang keCik..haNya 4 oraNG..dan AnaK dia dua-dua PeremPuan..aYah peRgi seteLah dia YaKiN adA yanG maMpu menGGantikan TempAtnya (WaLAupun taK seGagaH SuperdaD..Kan Dy?? hehehe)..kaTa-kaTa ayAh selepAs haRi kenDuri.."aYAh dah Ada anAk LeLaki.." dengaN baNgga..tapi HAnya dua miNggu beLiau menIkmaTi kemAnisaN memPunyaI anAk LeLAki..reZeki aYAh..aLLah maKbuLkan permiNtaan nya WaLAupon UntUk dua miNggU..
Ayah PergI maTanya TerTutuP raPat hinGGakan BuLu maTanya Yang PanJang menYentUh RapAt kebaWaH maTanYa..
SesUngGUhnYa kaMi sekeLuarGa reDha dengAn permergIannYa...



**Selalu sayer disebut sebagai anak ayah..tapi sekarang ayah dah takde..

5 comments:

Schaz said...

takziah neyna..semoga rohnya ditempatkan di tmpt org beriman...perancangan Allah itu mmg terbaik..

Renee Meow said...

isk sedihnye bila baca ur entry ni.. mmg mcm sebak je dada... Semoga Allah mencucuri rahmat ke atas roh ur dad... takziah dear..

veesakura said...

sedih i baca your post..takziah.. smoga roh arwah ditempatkan di kalangan orang yang beriman. amin..

nikzawahir said...

sedey...xbole tgk gambar ayah ina...masih terbayang2 kt mata ms kenduri kawen aritu dia ddk atas kerusi kt tepi tangga sambil mulut x putus2 mintak maaf kt semua org....

Reen Tart Nenas said...

terharu sedih sebak. terus teringat arwah babah saye juga. semoga kamu terus tabah yer. arwah babah saye juga pergi selepas selesai majlis saye. semoga mereka ditempatkan di kalangan org beriman.