Friday, August 17, 2012

PengaLamaN..penGALaman..

CaMNer Posa??
aKu??
usaH diTanya...meMAng dah kaNtOi baNyak kaLi..sebaB pe??
Sebab taKmo Posa..CeWahhh...
Hahaha..bukanLaaa..saPer yAng taK naK kaLAu dah Di baGi peLuang unTuk pUasa peNuh Kan? taPi daH taK maMpU..taKkan naK di Paksa..
Ok naK stOrI nIh..nIh stOri miNggU LePas..
haRi rabu LepAs aKu kenA gaStrIk..taPi taKde Lah kuaT saNGAt..cuMa miLd jer..TaPi yaNg taK taHAn eFeK nyer Naik ke KepaLa nIh..sO berbUKaLah kiTa pada waKtu tenGAharI tU yer..feeLing jer dOk oBesi..haha..
paStu eSoknYer..Haa..paRt Nih yang NAk ciTer niH..aKU cuBa poSa..taPi diSebabKan paGi tU aKu memBuat-buAt siBukkaN diRi..pUkuL 12 baru aKu prasaN..yaNg daK keCik nih taK geraK pOn LagI maCaM seLALu..seLaLu tU aKu aKan raSa dia SeDu Laaa..yaNg mana Aku taK seLEsa LangsUng..taPi nih usaH kaTa dia Sedu..Nih dia geRaK eVen skIt pOn TAk..aKu dah mULa cuAk..ke Aku Yang taK peraSan??
Lepas TaNya kakak-Kakak Kat OpIs nIh aku DecIde Untuk Buka pukUL 1.30 tU..theN baRu raSa dia geRak taPi tu Pon sanGAt mILd..paStU daH taKde dah..biLa petAng Tu aKu beLi makaN maCaM-maCam..eveN air maNis..Sebab naK pUjuk baLik babY..aKu beLi ayaM kaT aYamas sampai seTengaH eKor KaUu...naSi aKu taK beLi..sebAB skaRang niH memaNg aKu ngaN baBy taK MinaT makaN naSi..so saMpaI uMah teruS makaN Laaa...taPi macaM tadi..dia GeraK skIt jer..verY mild saNGat..caLL enCik suAmi..dia suruH gi KLinik..cek..taPi aKU caKAp nanti DuLu Lah seBAb taDi daH caLL KK yaNG aKU seLaLu checKup Tu..diA caKAp kaLAu taK de perGeraKkan after 8pm terUS peGI sePitaL..eNcik suaMi daH bIsing seBAb baRu puKUL 6..kaLAu jaDi pe-pe DaLAm masa dUA jaM tu caMne?? hIShhhh..MinTa siMpang La...
aKu sebeNarnYA taKut Nak gi sePitaL tu..taKut nanti DoktOr cakap akU niH ngeNgada sanGAt..hahaha..taPi seteLah kenA bebeL ngan enCik suaMi..pukuL 8 afTer maGhriB aKu sIAp unTuK ke SepITaL..
SampaI jer kaT dewaN bersaLin Tu.. meMAng doA Lah bebAnyaK suPaya Tak kenA maRah..huhU..adaLah naMpaK keLibaT suaMi-sUAmi yang seDaNg menUnggu wife DiorAng naK berSaLin kot...DioraNg tenGok  je Aku..mestI diOraNg baJet "BrUTaL betuL miNah nIh..riLek jer Nak bersaLin dataNg seSoraNg.." muaHahaha...
ItU aku je yaNg pIkIr Ok..drama Jer...
maSuK jer masa naK regIsTer Tu jumPa nuRse..maK aiiiii...muKaaa..taKde peraSaan Nak beramah meSra LaNgsung..seteLah buaT suMer proSedur Yang sepAtuTnyA aKu diSuruh BariNg kaT kaTiL tu..maSa tu nurSe tu caKAp beG suRuh HusbaNd peGang..seDih je BiLa terPAksa caKAp sayA daTang sORang..HusbaNd kaT penAng..HuHu...
TheN.. PeruT aKu nih diLetaK beNda yAng macaM scaN Tu..aLA..mesIn CTG ek..Yang Leh ceK graF jaNtUng baby Tu..
Nurse Cakap ada jaNtUng..Ok..anD yoU know whaT..raSa macaM lega sanGat dapat deNGAr jaNtung babY tU..waLAupon dia nyer Sound kUat giLer..aKU stILL raSa sOothed...daH naK tetIdo daH..daH maCaM LuLLaby..so koraNg taU Lah camner PerasaaN LegA tU kaN kaLAu daH raSa naK tidO..hahaha
paStU tetIba doKtor daTAng tengOk graf Tu..tHen exPlaIned..citer baGai..PasTu dOktor suRuh taNggaL panTY..ErK?? naK waT gaPo nIh?
AdeIh..
deNGan meNGgUnaKan spEcULum yang besAr daN sUnggUh menaKutKan Itu..yer..TaK paYah Citer Lah..pepAndaI Lah pIkir SenDiri JaLAn ciTerNyer..
yaNg paSti dOktOr caKap tiada bUkaan Lagi kaLAu naK susPect keLahirAn pra mataNG Pon..
Doktor Cek baLik graF Tu dia KAta jaNtung baby taK caNtek..erK??
dia CaKAp baby meMAng baNyak tIdor...dokTor suRuh dRip aIr..yer..BuaT perTama kaLInyA sayer Kena cucUk UnTuK drIp Tu..suNggUh saKit oK??
now i KnOw..meMaNg sePanjaNg air Tu diMasUkkaN saYer tAk GerAkkan taNgan saYer..seBAb takmO maKiN saKit..sedaNgkan Dok keJunG tU pon aKU raSa saKitNya..huhu..daPat Lah drIp aIr dua beg..
SoriLah taKde gaMbar..seBAbnya sayer baRu naK msG enCik sUAmi pOn nursE daH tegUr..jaNGan paKai henPon..taK mo efeK bacaaN..saYer kaN jUjUr..huhu
duriNg aIr DimasUkkAn tU baRu baBy saYer NIh meNAri-naRi..gegAr-geGar peruT sayer..Alalala..babY muMmy daHaga ek??
DoktOr caKap saYer HydraTed...seLama 20 haRi nIh babY saYer berTAhan seBAb baDan maSih oK..TaPi skAraNg Nih dia dah taK taHan..Tu Yang baNyak tIdo..sO saYer dinaSihaTkan Tak posa PaLing KuraNg dua hari..SyuKurrr..saYer cePat...
For reCord saYe MemaNG kaLau posa badaN cePAt hydraTed..bIbIr saMpai kerIng-kerIng and Pecah..taPi taK pernAh Lak saYA saNgka bLeh efeK babY saYer..
kaLAu ikUtkaN enCik suaMi diA kata TakYAh pOSa teruS samPai raYer..GULP!!
naK gaNti tU yaNG periT..hUHu..
yaNg sweeT eNCik suaMi caKap..taKpe nantI dy TemAn posa SekALi..hUhU..alalalalala...terhAru saYer...
Hehe..taPi biLa pikir BaLIk saYer seLang-seLang..Dua haRi Posa..tHen Tak Poser...
maSa tak Posa Tu memANg banYak Lah aIr saYer MinUm..naIk keMBung peruT..hahaha...
seKaraNG nih BabY daH beraT...naK jaLan pOn saKit..padaHaL baRu naK mASuk 8 buLan..norMAL ke Ek??
Ok Lah..di kesemPataN nIh naK ucaP..SELAMAT RAYER..
maaF kaLau ad terKasaR bahasa yerr...
Tata....

~yeaY..YeaY naK raYer...~

No comments: