Friday, November 21, 2008

jusT aNothEr ePisoDe In My Life..

Don't know why..aku masih tidak dapat melupakan lagi perkara yang sepatutnya aku lupakan..almost two years since that thing happened..aku tak tahu mengapa sukar untuk aku melupakan..adakah aku yang tak mahu melupakan dan membiarkan ianya terus bermain di fikiran ataupun aku masih lagi mencari jejak-jejak episod luka itu?? Cewahh..ayat macam tak cayer yang aku kena amik BM sampai tiga kali..huhuhu..ok..back to the roots..kenapalah sukar sangat nak melupakan..kan bagus kalau otak kita ni macam komputer..yang mana tak nak delete jerr..haaa...senang citer...tapi tu lah dia..kita ni bukannya komputer...

Sometimes aku terpikir macammana caranya untuk bagi hilang ingatan..agar aku dapat melupakan semua episod luka itu..tapi bila pikir balik..ish..malangnya kalau sesiapa yang cannot remember her past life..tapi..tu lah plak..adush..sesungguhnya Dia maha bijaksana..semua pasti ada hikmahnya..itu lah yang aku pegang semenjak bermulanya episod duka aku itu..tapi aku masih lagi manusia biasa..kadang-kadang masih lagi terbabas dari peraturan yang aku sendiri ciptakan..

Aku tak tahu apa salah aku yang sampaikan aku dilukai sedemikian rupa..seandainya benar aku yang bersalah messed with people life..i am very truly deeply hardly sorry..but i am the one who is naive here not you..seandainya aku tahu..sumpah..aku akan pastikan ianya takkan berlaku..seandainya aku boleh undur balik masa..aku akan pastikan ianya takkan terjadi..

Sememangnya kemaafan telah aku berikan..tapi ikhlas kah aku? ataupun aku hanya ingin memperlihatkan bahawa aku ini kuat dalam menempuh dugaan..mungkin hanya untuk tidak memperlihatkan kelemahan?? Aku tak tahu..apa yang aku tahu..that "things" sedang mengecapi kebahagiaan..tapi tahu ker that "things"..kebahagiaan yang di bina itu bermula dengan kesedihan yang amat sangat dalam diri aku? aku sedih..marah..geram..pedih!!

Sememangnya "sekeling" marah pada aku.."Buat apa nak ingat lagi perkara yang lepas..what past is past!"..iyer..sayang..aku tau..i should let it past..tapi "sekeliling"..please..put yourself in my shoes..i face it alone.."sekeliling" cakap pakai mulut memang senang..tapi tahukah apa yang aku rasakan? Hanya Dia yang maha mengetahui..Dia lah yang setia bersama aku walaupun sebelum ini aku seringkali melalaikan tanggungjawab aku terhadap Nya..

Aku tahu satu hari nanti aku akan menghadap that "things"..99% sure..sebabnya ianya terlalu dekat dengan aku..kuat kah aku pada waktu itu? mampukah aku menghadapi that "things" for all my life? Semoga aku diberikan kekuatan..aku tak pernah mendoakan keburukkan untuk that "things" tapi itu tak bermakna aku mendoakan kebahagiaan untuk that "things"..aku just tak nak mendoakan apa-apa..seandainya that "things" bahagia..aku tak turut serta dalam mendoakan that "things" dan seandainya sebaliknya..aku tak pernah mengharapkan ianya berlaku..do not blame me as well..aku tak pernah minta apa-apa pun kat Dia untuk that "things"..pegi mampus..OooPs..my bad..hehehe..itu kira doa ker?? tarik balik..hehehe...

Apa yang aku harapkan..aku mendapat kebahagiaan yang aku inginkan suatu hari nanti..dan segala yang aku masih ingatkan ini akan dapat aku lupakan..ada losen yang bagus tak untuk aku hilang kan "parut" nih..kui..kui..kui..hmm...semoga aku mendapat segala yang aku inginkan..kind of blue (T_T)

~Sad..TaPi naK tanYa..BunGa Tak AyaT aKu? HuHuHu~

No comments: