Friday, October 2, 2009

HanGen Di haRi jUmaaT..

AdeiH Laaaa...
tetiba seMaLam aKu saKiT teKak..sO akU dah taU mesTi naK demAm Nih..aKhirnYa Pagi niH aKU seLseMa baGai naK rak..Srok-srEk-sRoK-sReK hIduNg aKU nIh..paLer Pon maCam meLayaNg-LayaNg Je Nih..seBab aKu dah teLan paNadoL sOLubLe..KaLau ikUt Kan aTi taK MO akU meNeLannYa seBab naNti maU aKu LaLok..taPi terPaksa seLseMa nIh aKu taKuT baWaK ke DeMam..Aku Tak sKa aRr deMam Nih..esOk Lak baNyak jempUtan umAh terBuKa..aDeiH...
TaPi BuKan Ini sToRy Nyerrr....

StorY nYer YanG ini..
jaBatan aKU niH naK waT jaMuan RaYerr..bab baJet JaNGan kaTa Lerrr...Nih La KeS beLaGaK..TakPe Laaa..kiTa aBaikAn baB iTu..iNi aDaLah keRaNa..beNda Dah Jadi..sO sKranG nIh..aKu diTugaSkaN uNtuK memBeLi kaIn di KamDaR..Ini SUmer UnTuk hiAsaN keTika JaMuan RaYer TerSebUt..So taK PeLah..LunCh taDi aKu Pon peGi Lah nGan soraNg aKak aJK HiaSan Tu jUgak..kiToraNg gi Lah ke KaMdaR kaT preSinT 14..

Cantek kan kaen nih untuk wat langsir?
tak sabar ada umah sendiri..

SeTeLah meMbuaT pILihaN kaIn aPa YaNg heNdaK di beLi aKu pOn naK Lah paNggIL aKAk tuKanG poToNg Tu ToLonG poToNgKan kain And BuKaK biL..TaPi waKtU Tu diA tenGAh aDa kaSteMEr Lain YaNg naK beLi KAIn LanGsiR..gaMaknYer Pas RaYer baRu diA aDa iDeA nak waT LanGsir uMah dia Camner..taKpe Lah...DaH Lah saLesGirL Tu SoRaNg jeR..TaPi taKPer akU maSih sabar menUnGgu..LePas Tu Lak aKak LaNGsiR Tu meMuLa akU iNgaT dah nak haBiH daH pILih KaIn..tapi eH..IdOk Ler PLak..daH bUkaK kaIn nih taK mO..naK kaIn Tu..paSTu taK Mo Lak..NaK kaIn YaNG taDi Lak..Hieee...aKU daH naK haNgen Nih sebaB daH naK deKat setEngaH jaM aKU berDiri..tUnggU naK poTong kaIn yaNg aku Nak Tu..taK per..saBar..yaNG saLeSgirL tU cakaP kaT aKu..JaP ek..JaP ek..
pasTu aKU caKap Laaa..Leh poTOng kaIn saYer DuLu TaK..paStU baRu saLegIrL tU cakAP..jaP eK saYa paNggiL dioRang kaT baWah (baHagIan kaIn yaNg akU nak beLi nIh kaT tiNgkaT saTu!)..Tapi saMpaI ke sUdah aKu teNGoK taKde OraNg yaNg naK enTerTain KiToraNg..LasTLy aPa yaNg aKu bUat aKu tUrUn senDiri AkU paNggIL diOraNg seNDiri..aKu buAt ayat MaCam Nih
"boLeh TaK tOLoNg saYa naK pOtOnG kaIn kaT atAs..DaRi taDi saYa tUnggU taPi taKde saPe Pon yaNg naK poToNg kaN kaiN tu..naK saYa poToNg seNdiri Ker?!"

Haaaa...
meNdeNgar kaN kaTa keRamaT aKU tu terUs suPerVisor diA cakAp..cePaT-cepaT peGi tOLonG akAk Tu..GeRam beTuL aKU..naK kaTa ramai oRaNg idOk Lerr beNAr yaNg ko naK doK kaT grOund fLour Tu..aKu tenGok diA nYe peKeRja baNyaK yaNG berJaLan Jerr..aKu nIh dah Lah taK seHat..LaGi naK tengOk aKU haNgen ker??Tak effIsiEn LanGSung..paTuT Lah kOnseRt dewa ari Tu koRaNg gi BuaT kaT meNara kL kaN..baRu aKU paHaM keNapA..HuH..
biLa dIa dah aBih poTong Tu dia taNya akU.."Lagi?"
aKu rePLy.."nIh jer..ItU Pon naK keNa tuNggU berKuruN!"
Hieee...

Nih Laa kaen nyaa...abih nak dekat seratus gak tau..so kira value kastemer nih..tu pon wat memain..boikot kang!!


~AdeIh..DeMam seLseMa!~

No comments: