Wednesday, February 24, 2010

haRi wILaYaH...

nIh Lama punYa haPdeT..sO maSih kira HaPdEt Ke?? Hehehe..
okLah..DowndEt...
HuHu...taK taU naPer SkaNg Nih caM maLas Nak bLoggIng..eH?? aDa OraNg baCa ke?? kaLau aDa terIma kaSih LaH seBab sUdI meMbaCa bLog sYok SenDiri Nih naaa...Heheheh..
So mOvE tO the sTory...
mASa CutI haRi wiLayah ari tu aKU taK bUat pe Pon..CuMA keMas UmAh YaNg saMpaI ke SudaH taK keMas2..Hehehe..paStu saBtu tu TetIba paKciK aKu daTang..dIa kata naK baLik taNjUng kaRanG uMah merTua diA..maKcIk aku laa..paStu daH dOk saMpaI ke PeTAng kat umah AKu tU..maKan naSi..daTin WaT aSaM pedaS..dia CaKAp Lah naK beRangkAt..tetIba Dia WaT soALan..naK Ikut Ke?? daTin aPA LagI..PaNtaNg diPeLaWa terUS beRiya aJak aKu kemas baJu naK ikUt paKcIk akU baLik taNjUng KaRang..aDeih..aKu seBenArnya maLaS saNgat..seBab Ngan Umah taK kemAs LagI..gI Pon aKU maLas Skit kaLAu naK tIdo2 uMah oraNg nIh..aLmaKLumLah..aKu niH kaN peMaLu oraNg Nyerr...sOpan saNtUn..NEYNA!! cUt it Out!!..
Ye..Ye..Hehehe..
So DaLam pUKuL tiGa Tu kiTorang gerAk Gi taNjUng KaRang..taPi jaLan JeM yer murId-muriD..sEbaB thaipUsam..kiRanYa seMpat peRut akU nIh beRgenDaNg genDut TaLi keCaPi..sO saMpAi je PeKAn TaNjUng karang daLam 6.30petang tU..aKu caKap kaT paKciK n maKcik akU..Wo Er Lerrrrrr....yaNg maNa..daLam baHasA jaWa..nGeLeh..Eh..beTuL Ke??
buat-bUat betUL Laaa..aKu nIh jAwa YaNg tak maKan temPe maMaK yaNg taK berApa Nak MakaN kari..taPi kaLau daPat naSi KaNDar akU daH teRkeLejaT juGak..oK..baCk..BaCk..aSyIk meLenCong je AkU nIh..ok..So DiseBabkan kiToRaNg sUmer SepAkaT LaPar..maKcIk aKu aJak maKan Soto seDaP kaTanYa..taPi kiToRaNg pegI taK bUkaK Lak..So paKcIk aKu bawAk gi maKan kAt saTay HuT..perGhhh..taNjung karaNg hebAt..huHuhu..
kaT siNi nama jE saTaY hUt..taPi dIa cuMa juaL saTay ayaM ngan DagiNg jer..takde KepELbaGAian Pon..TaPi yaNg beza nYer..saTay dIa beBEsaR..yaNg maNa reGe UnTuK seCucUk je DaH rm1.20..taPi meMang beSaR giLerr..makan dUa cuCuk daH keNyang..aNd SaTAy dIa seDaP gak..


taPi daH diseBab Kan aKU keLaPAraN aKu order mee GoRenG..daTin biHuN goRenG..giLeR baNyaK..taPi raSa dIa..KuReng..taK seDap SaNGat..
SePanjang Dok KaT sItu aKu peGi paSar maLam Dia..Haaa...keBannYakkaN oraNg yang dok kaT siNi oraNg jaWa..sO paSaR maLam dIa sIaP ada juAL naSi aMbenG..KoRaNg taU aPa iTu naSi aMbeNg?? Dia naSi yang baNyaK yaNg dICaMpUr LaUk aND mee Or bIhUn..paStu maKan raMai2 DaLam DuLang..aKu taK semPat Laa naK snap Pix..TaPi aKu jeK paKciK gUGeL..Haaa..Nih akU jUmpa..


GiniLah RuPanYa..
Nih paKai Mee GorenG..taPi Leh DituKar NgaN biHun..paStU aDa keLapa..aYam eIthEr waT maSaK kIcaP oR aYam goReNg..saMbaL GoReNg..sEdaP..LebIh seDap BiLa diMakaN berAmaI-ramai..Ermm..daH terLiUr aKu nIH..
pAsTu maSa isNin PePagi tU KitoraNg baLik seTeLah menKEteDaraH roTi canai..
daRi taNjUng karaNg kiToRaNg tErus Ke DaMansaRa..Datin naK gi IKEA..LaGIpOn aKu naK beLi barang-barang kePELuaN yaNg maSIh peRLu unTuk uMah akU tU..aLa..BuKan beLi pe SaNgat poN..beKaS sImpaN daLam peTi aIs NAntI..paStu baRang-baRang LeN..yaNg LebIhnYer IALah beLi kaRipap IKEA..ItU yaNg banyak..Hehehe...


Haaaa...aRiTu aKu aDa tenGok meJa maKan kaT IKEA niH..yaNg niH..


maSa aku DatAng duLu aKu iNgatKan reGEnYe rm195..aKu daH baJet MeMaNg naK beLiLaH meJa nIh uNtUk uMah akU Tu..sekALi rUpanYa aKu saLah teNGok Daaa...ReGe yang betuL nYer iaLah rm1,195..aDa kOma Yer MurId-mUrId..aDeih..haMpeh..aNganKu mUsnaH..CheSh!!
paS kaT iKea tu teRus baLik daTin maSaK LunCh yang maNa Leh DikOnsiDer aS dInneR seBab daH puKuL 6.30peTang..sO LepAs maKan baRu paKcik ngaN maKciK akU gerAk baLik uMah diOrang...
ItU Lah perjaLaNaN cuTi haRi WiLayaH Ku..HuHu...


~to Be conTinUe..~

No comments: