Tuesday, May 4, 2010

Aku Pon taK taU titLe Per..

TadI seMbaNg nGan daTin..Dia cIter aNaK kaWaN dIA..baRu berTunaNg 10 aPriL aRi Tu..TetIba baGitaU mak dIA caKap naK pUtUs TunanG..TetIba je caKAp daH tak Mo kaWen ngaN dIa..pasTu dIA juMpa kaWaN dia Lagi sOraNg kaT paSar..maKcIk tU maCaM neNAngiS bUAt ayaT..maNaLah aKak nAk LEtAk MuKa aKAk NIh..RuPaNya aNaK dIA yaNg baRu BetUnAng Dua MIngGu sUDaH caKap taK naK kaWen Ngan LaKI Tu Dah..maTi-maTi taK mo kaWen..saNGgUp taK baLik UmaH taKut maK dIA niH dOk puJUk sUrUh kaWen NgaN tuNanG diA niH..padaHAL maSa berTunaNg Tu geGEdIk baGai kaT aTas PELamIn Tu..pakai baJu ceCaNteK..meKaP teBAL 8 incI..LaSt-LaSt taK sAMpaI sebULan taK Mo kaWen..SurUh maK dIA niH putUSkaN ikaTaN perTunaNgan Nih..sIap caKap LaGi..eLeh taKat naK baYaR baLik dUEt cincIn tU dUA kaLi gaNda  taRaK haL pUnYooo..hehehehe..YaNG maK nIh neNAngis dOk piKir maNa naK LetAk MuKa..maLu kaT jiRaN-jiRaN nGaN keKawaN seBab ari Tu MaSa berTuNang merIah GiLer sIAp diRi baLai sIap peLAmIn bagai..takkAn Lah taKde LansUng keNanGaN maNis Dia NgaN tUnaNg Dia tu..taPI tu LaH maSaLahnYA..BiLa gaDoh piKir Yang bUrOk Jerrr...YaNG maNis WaLAupOn LaGi baNyaK taKde TerpIKir Pon...
taPi maSaLahnYa jugAk bILa PiKir baLik..yeLah maNa naK tau naK jaDi macam nIh..maSa naK  berTunaNg tU poMpUan-poMpuaN  tU tergeDik-geDik naK berTuNang..So maK dIA pOn LayaN..YeLah..maK dIA pOn maNa naK taU jadi MAcaM Nih..maK aku caKap yang Sorang Nih keJe KaT tV3 raSanya..sO mUnGkiN diA daH juMpa yaNg LaIn kOt yaNg LebIh "macHo"..Muahahahaha..aYat Ku sUngGuh verY cOverIna..Hmmmm...
taPi tU Lah..aku Pon TaK paHam..naPer sUsaH saNgaT oranG nak seTia Pada Yang Satu?..nApe KeNa ada bOipreN reRamai?..naPer keNA baGi haRaPan paDa Yang LaIn?..adIL ke KiTa bUat maCaM tu kaT oraNg?
aKu seLaLu gAK terTaNya..aNd keKawaN aKU seLalu bOdohkaN aKu..dIoraNg caKap aKu nIh saMpaI adA Yang naK berKawan pon taKmo..taPi aKu maSih LaGi tetAp nGAn penDirIAn aKu..bUkaN aPa..aKu taK naK baGi pengHaraPan kaT oraNG..so  beK jaNgan kaWaN terUs kaN?? buKaN Lah taK kaWaN LaNgsUng..maSih TegUr GitU-giTu..aKu perCaYA yaNg ada nYa kArmA..maCaM ner KaLau saTu haRi nanTi OraNg Lak  bUat kaT aKU maCam Tu?? uISh..taK naK arrr..TaKut..saKit tAu...So seBAb Tu aKu taK terPikIr Nak bUat MAcaM Tu..tak terpIkir Nak bUAt kat oraNG macam tU..
paStu Lak aKu daH leaRn sOmetHiNg aRi Nih..dULu akU seLaLu caKap..pe Ke haL LaH pOmpUaN tU bOdoH saNgat..IkUt je LaKi tu CaKap Perr..PadaHAL pOmPuaN Tu LawO maNakaLa LakI tU taK seMegaH Pon..Haaaa...tapI seKaraNg akU daH paHaM keNApa..SemUanYA keRana saYang..PoMpuan Nih biLa daH saYang dIA jadi aGaK benGaP sKiT..kaLau taK taKde LaH keS baPak roGoL aNak taPi maK taK mO pi NgaDu kaT baLai PoLis SebAb taKuT Laki KenA taNgkaP aNd maSuk LokaP..Haaaa...paham?? PaHam?? BuaT-BuaT paHAm....

Berkecai hati terhempas tak bersambut
Sendiri kupungut cebis derainya
Bersama raga nan hampa melara
Kuhanyut terbiar dalam gelora
Ingin benar kujadi milikmu
Hingga akhir masa kita bersama
Namun mimpi dan hakikat berlaga
Nuraniku jua jadi mangsanya
Lalu kupergi
Membawa diri ini ke sana menjauh
Mencari teduh di sudut gelap mentari
Merawat kembali serpihan hati
Di gelap mentari
Hanya kau yang lebih tahu mahumu
Perasaanmu tak bisa kupaksa
Keputusanmu yang pedih menyiksa
Hanya mampu kuberdiam terima
Tiada
Ruang redup, teduh
Buatku
Menghuni tanpa ada bayangmu
Menghantui hidupku
Sungguh aku menyintai dirimu
Namun hatimu tak bisa kupaksa
Keputusan yang terlalu menyiksa
Hanya mampu ku berdiam terima


~Dosa Apa?~

No comments: