Monday, April 26, 2010

It TaKes TwO tO tangO..

aku bukanlah superman
aku juga bisa nangis
jika kekasih hatiku
pergi meninggalkan aku

ayahku selalu berkata padaku
laki-laki tak boleh nangis
harus slalu kuat harus slalu tangguh
harus bisa jadi tahan banting

tapi ternyata sakitnya cinta
buat aku menangis

ayahku selalu memarahi aku
jika jatuh air mataku
kata ayah slalu
Air mata itu adalah tanda kelemahan

Tapi ternyata air mataku
Ternyata jatuh juga

Ayahku tersayang maafkanlah aku
jika aku masih menangis
Masih belum bisa
Menjadi seperti apa yang ayah selalu mau

Kita berjanji tuk tidak lagi
Menangis karena cinta

PEnah DuLu..aKu kOnOn beCinTa Ngan SoraNg paKcIk Nih..nIh Kira fiRst Lah seBaB seBeLoM nIh aKu aNggaP keKawaN jErrr...PenDeKkaN cIter TetIba PaKCik nIh dAH sYoK kaT pOmPUan Len seBaB Leh BaGi pe YaNg diA nAk..aKu Nih pOn KonOnNya fruST Laa..OnE daY.. KonOn aKu naK buaT LuaHan peRasaAn PeraSaaN kaT teTiNg Laa..aKU meMang Pe-Pe Citer kaT teTiNg..taPi waKtu Tu aKu bajet paReNTs aKu daH taKde KaT umah..So aKu nGaN meLaLak LaH bUat LuaHAn peRAsaAn kAt tetINg..naNgIs-naNgIs Nih puTus CinTa kOnOnnya..SeKaLi tetIba aDa oraNg buKaK piNtU bILik aKU..uPanYa daTo' TaK peGi keJE LagI..aNd dIa DaH denGAr Pe YaNG aKU baGiTau tetIng tu..Dia MArah-maRah taNya naPe NgaN akU..aNd dia MaRah seBab aKu nangIs seBab LakI..aKu pe Lagi dOk deNieD Laaa...maNA de..maNa de..paStu dIa dOk perLi-PerLi aKu..dIa caKaP cInta taik KucEn!!..Hehehe..
MaSa tU kaLAu pIkir BaLik maCaM keLaKAr Jer CaRa daTo' MaraH aKu Tu..taPi maSa tu gaK aKu peRtaMa kaLi menInggI kaN sUaRa denGAN nIAt unTuk meMaraHi..aKu suRuh daTo' KeLuaR daRI BiLik aKU..taPi aKU daH raSa BerSaLah aNd petAng tu gak aKu mInTa aMpUn nGan dIA..dIA taK maRah seBab dIA paHaM cUma dIa peSaN..dIA taK naK akU naNgIs seBAb LakI..aKu caKap maNa aDa (StILL in deNyiNg..Hehehe) taPi dia sTiLL naK nYaKat aKU..puTus CinTa Ker?? CeH..maLAs akU LayAn..aKu waT deK jerrr..taPi paStu MeMang aBiH Lah..haRus Lah daTin taHu kAn seBab dIoraNg Tu maNa aDa RaHsIa..aKu kaLau kaT umaH sUka kaRoKe..pePeTanG tU daLam PuKuL 6 tU akU oN LaH cD theN meLaLak..aKu ingAt LaGi waKtu Tu akU nyaNyi LaGu BuNga-buGa CinTa MisHA oMaR tu..tetIba DaTin taNya aKU "Ko TuJu LaGu Nih kaT jaNtaN Tu ek??"
CHAItttt...HaMpeh..haMpeH..haMpaS..HUH..aKu jUSt JaWaB "nYaNyi pOn sUSaH..daH meMang oraNg aRi-ari nYanYi LaGu Nih!"..tenGok betApa taKLeh  naK berAhsIAnya PaRenTS aKu Tu..So beK jaNgan cIte Pe-pE (NgaN tetIng pon keKadaNG taK Leh pAkaI gaK!)
TaPi sKraNg NIh..aKu pOn taK taU pe YaNG aku raSa..aKu meNari "taNgo" SeSoRaNg RuPaNya (paham ke?)..SeBAbnYa aKU seOraNG je YaNg meRindUkaN bULan..TaPi tiDak unTuK buLan..aKu taNya kenApa..DikatakAn aKU yang tIdaK meMbeRiKAn khAbaR..taPi aKu raSa aKu daH menGGunaKan teKnoLogI yaNg ada (SMS..emAiL..maLAh sIAp peRgi ke RumAh meMberiKAn nOta!) taPi tAkde RePLy..saMpaI saTu taHap aKU teLEfOn..buLan jaWaB terLaLu sIbUk taK aDa maSa..ItU aLasaN yang akU terIma seLepaS sebULan aKu meriNdukaN buLan..dan sePAnjaNg tU aku taK de raSa Yang taK eLok..taPi sKAraNg..Hmmm...
kaLAu dULu F baGi aLasan aKu teRLaLu muDa UnTuK dIA..perJaLanann akU maSih Lagi jaUh..sO dIA piLih J aND dIoranG baHagIa seHinggA kiNi..aKu??
kiNi aLasan aPa? aKu maSih Muda? TidaK...taK mungKin..aKu maTeriaLisTik?? aKU memInta-MinTa?? mUnGKin...
daTo' daH peSaN..dIa taK naK teNGoK aNaK diA meNAngiS seBaB cInta..dIA kaTa seBAb dIa nGAn datiN taK perNah KUraNgkaN kaSih terHaDaP aNak-aNaK dia waLAuPon seDikIt..pLus dia taKde AnAk Laki sO dIA naK anaK-aNaK diA be ToUgH Like MEn..MeN neVEr CrY..
YoLaaa...YoLaaaa...maNa aDa neNangIs Nih..maChO Per...
SeKAraNg daLAm paLer aKu terPiKir Nak teNgok KonseRt keLLy cLarKsOn..taPi saH-saH keNA baLik LaMbaT..sO maCaM maLas..paStu aDa KawaN aKu kaT opIS niH aJaK jOin groUp dIA naIk guNuNg kInaBaLu taHun dePan..PaKEj dIOraNg sIaP daPat meLawaT tiGa bUAh PuLau kaT saBah..baYAran taK sAMpaI 1k..Waaaa..MaCam meNaRiK tU..baYaRAn seCaRA inStaLLmenT daRi sKarAng..buLan 4 tAhun dePAn peGi..aKU dah TaNYa datin..dIa taNya..daH baGiTaU "D" kEr..aKu taK kaTa Per..cUma JaWaB..Dia Tak KisaH..Hehehe..kaLAu taK hUjung buLan nIh diOraNG aJAk neK gUnuNg LEdaNG..TaPi daH LamBAt saNGat..pLus MazeQ naK kaWen 8 meI nIh..kaNg taK peGI maJuk LaK beSt gUrL akU tU..taPi aku ofFEr naK jaDi brIDesMaId dIA taK naK baGi Lak..HuH..kaLau taK mungkIn paSnI aKU LaK Leh KaWen..taK meMbaNtU LaNGsung..HUH!!


~He haS fOuNd sOmeOne..~

No comments: