Wednesday, April 7, 2010

TaYar Ku di saBoTaJ..(DoLu-DoLu!)

JusT saMbUngaN unTuK semALam..waKtu aKu tULis PosT tU aKu terPiKir yaNg aKU peNah meNghaDaPi saTu keJaDian..TeNtang taYar JuGaK..taPi dah Lama DaH beNDa nIh..leBih KuRaNg maCam Nih ciTernYer...waKtu Tu aKU taK keJe kaT sIni LaGi..aKU stILL kaT peNang..aKu teLah diHanTar KursUs keUSaHAwaNan kaT meNara PSC tu..deKAt beLah pULau..daH saMPai tU akU terUs paRkIng kaT paRking muLtiLeveL dIA Tu..Ok..aKu daH picK saTu teMpaT..theN bILa daH aBih KursUs Tu daLam PukuL 1 Tu..aKu terUs peGi kaT keTe..teRus maSuk keTe..teRus KuncI keTe..aKu meMAng fobia SkiT..seLaLu aKU maSuk keTe teRus kUNci..seBab sKaRaNg NIh memAng baNyaK sCeNe yAng taK diiNginI kaT teMpaT-temPat paRkIng yaNg geLap-geLaP nIh..Haaa..PasTu aKu terUs sTArt eNjin TerUS aKu drIve naK KeLuaR daRi tempaT tU..TaPi aKU heRan..KeTe aKu aMAt beRat unTuk dI paNdu..seRies..meMang sUSaH gILer aKu naK puSinG sTerEnG tU..beRaT saNgat (TaKyaH Lah komer PikIr ada HAntU LaK yaNg menUmpaNg keTe aku NIh..)
PaSTu maSa naK kUar daRi pintU pagar KawaSan meNara Tu..paK guArd kaT siTu maCam gaVe sIgn cakAP sOmeThIng boUt mY tyRes...aKU pOn beRenti tePi jaLan tu..aKu tenGok-tenGOk taYar beLakAnG keTe akU tU dUA-Dua..ToTaLLy fLat..meMang haBis...AdUyaiiii...
maSa tU aKU taK paNik..taPi meMAng raSa NAk NaNgis Lah..meMaNg daH naNgIs Pon..(meMang aKU raTu aIrmaTa Ye MurId-mUrid!)
Aku apA LaGi terUs caLL daTo' lah..bIasaLah dato' kaN suPerheRo Ku (yer..aKu meMang haNYa aKan caRi bapak Ku iNi kaLAu akU daLam keSusaHan..seBab haNya daTo', daTin aNd tetIng yaNg aKAn ada uNtUk aKU seLamaNya!)..seBaB meManG aKU taK taU naK bUat aPa..kaLAu taKaT saTu taYar aKu maSih LeH maIntaIn..aKu LeH tuKaR taYar tu..taPi nIh dUa-duA tayar..maNa aKU naK caRi LaGi satU taYar..AdeIh..
aku DuDuk je kaT tePi jaLan Tu tunGgu daTo' daTAng seBabNya daTo' aDa KAt seBeRang aND aKu kaT puLau..op cOz aMik mAsa...memang aKu pOn dudUk je kaT boRder JaLAn Tu..seBAb taK mampU naK waT Apa..seKaLi daTang seBiJik keTe...dUa oRaNg maMAt Nih nGAn keTe..dIa TanYa taYar panCit ker?? eK eLEh..naK je aKU ketOk daHi dIa..taK naMpaK ke Tayar aKu tu yaNG daH meMaNG fLaT Tu..BuKaN saTu..DUA TAU!!!..taPi aKu haNya maMpU naK meNGaNggUk..paStu dia waT-waT aNggUk..waT-waT tenGok taYar keTe aKu tu..daN bersUara.."abAng naK tOLoNg..taPi aBaNg naK pi maKAn niH..jaPgi puKUL duA daH naK maSuk oPis baLik.."
Ek ELehhhhh....
aKu taK taU nak kata pe.."paStu dIa taNya..caLL Lah seSaPer..aYah ke..BoIpreN ker.."
Ceh..kaLau iTu aKu dah buat daH sejaK aWaL LaGi baNg oiii..boIpreN saYer kaT sHah aLam baNg oiiii...paStU aKU caKAp taKpeLah sayer daH caLL aYah SaYer TaDi..paStU dia caKAP..OkLah..aBang Gi maKan dUlu Ek..YoLaaaa...
PaStU teNGah tUngGu Tu aDa seBuaH keTe LaGi berEnTi..kaLi nIh Laki n pOmpUan..naMa dIa kaK rIna Ngan Jon..ruPanya diOrang seKaLi kUrsUs aKu taDi..sO diOraNg laH yaNg tOLoNg akU..sI jOn nih tuKaR taYar aKu..PaStu taYar LaGi saTu tu dia bawaK gI Pam..rUpaNya..aKU teLah diSabotaj..tayar Aku tU teLah diPancItkaN oLeh SaPe Aku taK taU..sAMpaI sekaRaNg aKu terPikIr naPe ada OraNg naK saBotaJ aKu..seDaNgkaN iTu first tIme akU peGi situ...taPi naSib beK LaH aLLaH maSih meLinDuNgI aKu..kaLau taK aKu taK taU LaH aPA nak kaTa..
taPi yaNg keLakaR iaLah maSa akU nGaN kaK rIna nIh teNgah tUngGu sI joHn baWaK taYar aKu ke steSen MinYak uNtUk paM aNgIn brOther Yang dUa oraNg tU daTaNg baLik..dIa beLikaN aKu aIr beB..Muahahahahaha...vaNiLLa cOke LaGi..sOrI Lah baNg..saYer taK mInUm cOke LaH..taPi aKU amIk gaK seBab oraNg daH beLikaN..akU baGi air Tu kaT Jon..hehehe...
Haaaa...keBetULan aRi Tu meMAng aKu pOsa..taPi meMandangkaN beNda nih daH jaDi..aKu taK jaDi posa seBab biLa sI jOn tU daH seTeLkaN keTe aKU daTo' BaRu saMpai..Ceh..
So kItOraNg teRUs gI maKan..seBab daTo' kaTa dIa penAt berkeJAr ke Mari..Ceh..maCam berLari..paDaHAL nek keTe..Hehehe...
Tu HaL yaNg berLaKu haMpIr Lima taHun dULu..aGAkNyer sApe LaH ek yang saBoTaj aKu nIh??


~SeMogA saYer senTiaSa diRaHmaTi..AMinnn!~

4 comments:

Anonymous said...

cianyer...apa pun .ni pengalaman kan ..ermm perhatian klo ader sesaper nak komen kata neyna ni merapu..memang bangang mengalahkan badak air..

Cik NeyNa said...

Wakakakakaka...
kelakar lah kak sha nih...
alorrrr...
nih bukan merapu laaa...
nih real story bout me..
tapi tak tau lah kalau ada orang yang cakai citer nih merapu..

Anonymous said...

haa tau tak pa ina..bukan per sobabnyer..kak sya nih graduate SRJKT pun leh beza mana merapu ..mana real story..

Cik NeyNa said...

wekekekekeke...
kat mana skolah tu kak sha..
ina pon nak antar anak ina nanti pi skolah sana supaya tau kesedaran sivik skit..hehehe