Monday, June 22, 2009

PeSan ATok DaN Wan..

Ibu bapa dan kaum keluarga
Saudara terdekat jiran tetangga
Sayang menyayangi bertegur sapa
Ketulusan ikatan sepanjang usia

Para guru rakan sekolah
Turut warnai kehidupan kita
Ilmu ditimba pengalaman bertambah
Pergaulan sihat peribadi ceria

Bangsa Malaysia berhemah tinggi
Ramah dan mesra elok pekerti
Yang tiada dibantu, yang lemah dilindungi
Bertimbang rasa hormat menghormati

Kita berkhidmat jujur dan ikhlas
Mencurah bakti tak minta dibalas
Harapan rakyat satu amanah
Budi bahasa budaya kita

______________________________________________________________

aKu beRterIma KasiH paDa tUhaN seBab diLahiRkan daLam keLuaRga yaNg meMenTiNgkan Budi baHaSa..terUtamaNYa baB meNghoRmaTi oRanG tUa Nih..aKu taK raSa yaNg akU niH aKan betIndaK kuRang aJar..aRwaH aTok anD neNek akU seLalu berPesaN kaLau juMpa OraNG baGi saLam (YaNG niH keKadaNg Jer aKU bUat..Hehehe) aNd kaLau oRaNg tU aDaLah seoRang yaNg LebiH tUa saLam ciUm taNGan diOrang..Itu YanG akU seLalU bUAT..kaLau akU tak suKa oRang Tu mAcaM manA pOn aKu maSIh akan MenUnjUkkan RaSa hoRmaT aKU..terUtaManYa paDa oRang yaNg LebiH berUSia..kaLau akU dah TetIdor paRenTs aKu akan kejUt aKu suRuH gI juMpa OraNg Tu THen BarU Leh MasuK TidoR baLik..KaLau maKan Tu aND naMpak OranG LaLu LalaNg terUtamanYa yaNG kiTa kenAL..jempuT Lah diOrang maKan seKali waLaupoN sekdar aJak-aJak aYam..aLaa..diorang BuKannYa nak SaNGat PoN maKanan Aku Tu..TaPi kaLau diORang naK pe SaLAhnYa..aNggaP je Lah seDekaH..PahaLa Tu..waHhhh...panDai Lah akU..huHU..taPi Kan betuL pE..gi POn seKaraNG nIH daH teNGah berKemPen "BudI baHasa BudaYa kIta"..huHu...

~SedAng beLajaR beRbudI BaHaSa~

No comments: